Direktlänk till inlägg 12 september 2011

För stora fötter och för små bröst

Av Elvira - 12 september 2011 21:15


När man jobbar i ständigt skapande (joråsåatte, jag jobbar faktist i ständigt skapande. Ehh..) Då är det väldigt lätt att börja klanka ner på sig själv! Man står och tittar föbrilt framför spegeln för att se alla fel som en skådespelerska inte får ha! Man framhäver dubbelhakan och står så en stund tills man vill spy.. Man tittar sig i profil och försöker se snygg ut men lyckas inte framhäva sina kindben sådär exotiskt som man borde! Man ser helt plötsligt att man skelar lite med ögonen att brösten är för små och fötterna är för stora! Och för gudsskull glöm inte tantfrisyren! Som nu mera är en ständig lillamy-frisyr!


Man börjar också tvivla på sin förmåga bara för att man inte lyckas få fram känsla och äkthet när man sitter med en text som man har på datorn och läser innantill! Och man springer runt i köket med datorn i ena armen och den andra armen viftar dramatiskt och ändå får man inte till det. Nej, då kan man helt plötsligt inte spela teater och man borde gå å bli gatusopare istället!


Så hur lär man sig att leva med sin dubbelhaka? Att ens bröst kommer alltid vara en storlek för små och ens fötter alltid en storlek för stor! Hur lär man sig leva med motståndent i en bransch där självförtroendet är A och O! Hur lär man sig den texten utantill? Hur lägger man regin för den pjäsen? Eller får man helt enkelt improvisera och hoppas att ens medspelare inte märker nått?


Ja såna här tankar kommer fram när det snart är bara 1 månad kvar till scenskoleprovet i luleå och jag har inte hittat monologen jag vill göra! Men eftersom jag är en sån lugn och sansad person så går det nog bra! Jag har ju alltid en balkong att hoppa ifrån!


Puss och kärlek till Er och glöm inte att ni är perfekta!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 11 september 2011 21:58

  Jag undrar varför söndagar är så speciella! Ibland består dom en djävulsk baksmälla, ibland är man lycklig efter en grym lördagskväll/natt, man kanske fann kärleken, man kanske blev glad bara för att man fick till det. Eller så tvättar man och ...

Av Elvira - 7 september 2011 21:28

  Händerna och hjärnan vill blogga av sig lite.  Mitt första egentligen motstånd i Stockholm fick jag ikväll! Det var en ganska traumatisk upplevelse...   En propp hade gått i lägenheten!   Ja men va fan gör man lixom? Först hittar jag ...

Av Elvira - 5 september 2011 21:57

Ja det är ju tur att jag inte tjänar pengar på mitt bloggande.. Jag är ju så fruktansvärt aktiv i mitt skrivande..Ellerr?   Men det är ju det där med inspiration. Att det är svår att göra något utan inspirationen. Jag kan inte skriva utan den. ...

Av Elvira - 28 augusti 2011 18:16

Dags att skriv av sig lite igen denna Söndag! Och en vecka sen jag kom med mitt flyttlass..   Allt har löst sig ganska fint för tillfället. Min kära sambo har fått lägenhet på Östermalm (yaay) och flyttar dit till helgen Jag bor kvar i det rum so...

Av Elvira - 26 augusti 2011 00:10

Är tröttare än trötter men måste få ner vissa saker..   Idag har vi fått börja jobba på golvet så jag tänkte dela med mig lite av några teaterövningar lite längre ner. Jag har många i min närhet som jobbar som pedagoger eller är aktiva inom teate...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards